• 5 percnyi olvasás

Az iroda helyszínének kiválasztása: stratégiai útmutató cégeknek

Hogyan befolyásolja az iroda lokációja a cég imázsát és a munkavállalók elégedettségét? Ismerd meg a legfontosabb szempontokat a tökéletes irodai helyszín kiválasztásához.
Az iroda helyszínének kiválasztása: stratégiai útmutató cégeknek
Szerző: Szerkesztőség Keressirodat.hu

Vállalkozás vezetése során alaposan meg kell fontolni az iroda helyszínének kiválasztását. A döntés látszólag egyszerű, de valójában meglehetősen nehéz, és nem szabad elhamarkodottan meghozni. Milyen tényezőket kell figyelembe venni a lehetőségek elemzésekor?

A helyszín kiválasztása és a munkavállalók kényelme

A gazdasági tevékenységben fontos a vállalkozás jövedelmezősége, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy az emberi tényező is óriási jelentőséggel bír. A munkavállalókról megfelelően gondoskodni kell. A munkahelyi elégedettség és megelégedettség növeli a hatékonyságot, a teljesítményt és a munkavállalói lojalitást.

Sok munkavállaló nem titkolja, hogy a potenciális munkahely elhelyezkedése nagy jelentőséggel bír számukra. A megteendő távolság időt és utazási költséget is jelent. Itt a kérdés meglehetősen összetett, mivel a kérdést minden jelenlegi és leendő munkavállaló szubjektíven ítéli meg. Érdemes azonban a lehető legnagyobb mértékben gondoskodni a munkavállalók kényelméről. Hogyan tegyük ezt? Hol béreljünk irodát? Amikor helyet keresel irodádnak, figyelj a közlekedésre, hogy kényelmesen el lehessen jutni munkába. Egyesek számára ez a kényelmes parkolási lehetőség, másoknak a tömegközlekedési megállók közelsége. Az optimális irodai elhelyezkedésnek tehát a lehető legnagyobb mértékben figyelembe kell vennie minden munkavállaló igényeit.

A helyszín kiválasztása és az ügyfelek kényelme

Érdemes megjegyezni, hogy az iroda elhelyezkedése nemcsak a munkavállalókat, hanem az üzleti partnereket is érinti, ezért amikor azon gondolkodunk, hol béreljünk irodát, a legjobb olyan helyszíneket választani, ahová a potenciális ügyfél is könnyen eljut. Sok partner az együttműködési döntés meghozatalakor számos tényezőt figyelembe vesz, és ezek nem mindig kizárólag az együttműködés feltételeire vonatkoznak.

Az iroda elhelyezkedése

Az iroda elhelyezkedését az iparág kontextusában is vizsgálni kell. Ha tervezőirodát, ügyvédi irodát, adótanácsadó irodát vagy magánorvosi rendelőt vezet, akkor ügyfelei minden bizonnyal a helyiség alapján is megítélik Önt, ahol tevékenységét folytatja. Ha a presztízs számít, érdemes megismerni az irodaházak osztályozását, amelyek meghatározzák az adott épület színvonalát. Az A-osztályú épületek általában a legmagasabb színvonalú, modern irodaházak a város központjában, kiváló közlekedési kapcsolatokkal. A B-osztályba tartozó ajánlatok nagyon változatosak, míg a C-osztályú létesítmények a legkevésbé vonzóak.

Mire figyeljünk az iroda kiválasztásakor?

A legjobb hely kiválasztásakor elsősorban az igényeket kell átgondolni. Kulcsfontosságú a tevékenység jellege és az, hogy milyen gyakran érkeznek ügyfelek a cég székhelyére. Jó ötlet figyelembe venni a munkavállalók elvárásait is. Parkoló az iroda alatt, vagy a tömegközlekedési megállók közelsége. Minél könnyebben jut el a munkavállaló a munkahelyére, annál elégedettebb lesz, és a munkája is hatékonyabbá válik.

A virtuális és szolgáltatott irodák

A klasszikus cégközpont alternatívái a virtuális irodák. Ez egyfajta outsourcing, amelynek lényege az irodai szolgáltatások biztosítása. Virtuális iroda bérlésével a vállalkozó formális székhelyet kap, anélkül, hogy fizikailag jelen kellene lennie az adott címen.

Egy másik figyelemre méltó megoldás a szolgáltatott iroda. Itt a vállalkozó egy teljesen felszerelt, a tevékenység végzésére alkalmas helyet kap, így nem kell aggódnia a helyiség és annak berendezése miatt, csupán egy számítógépre van szüksége a feladatai elvégzéséhez.

Profilkép

Szerkesztőség Keressirodat.hu

Szerkesztőség Keressirodat.hu

A keressirodat.hu szerkesztősége egy olyan sokéves tapasztalattal rendelkező szakértői csapat, akik a kereskedelmi ingatlanpiacra és az irodabérléssel kapcsolatos szakmai tanácsadásra specializálódtak.

Lásd a szerző weboldalát

Egyéb cikkek

Bővebben
  • Mik azok az esőkertek és hogyan működnek az irodai környezetben?

    Cikk

    Mik azok az esőkertek és hogyan működnek az irodai környezetben?

    A csapadékvíz visszatartása ma kulcsfontosságú. Ismerje meg az egyik leghatékonyabb megoldást: az esőkerteket, és azok előnyeit irodaházak mellett.
    • 24 September 2025
    • 7 percnyi olvasás
    Mik azok az esőkertek és hogyan működnek az irodai környezetben?
  • A tökéletes IT iroda: infrastruktúra, biztonság, rugalmasság

    Cikk

    A tökéletes IT iroda: infrastruktúra, biztonság, rugalmasság

    Ismerd meg, milyen speciális infrastrukturális, biztonsági és elhelyezkedési követelményeknek kell megfelelnie egy irodának ebben az iparágban.
    • 23 September 2025
    • 9 percnyi olvasás
    A tökéletes IT iroda: infrastruktúra, biztonság, rugalmasság
  • Akusztika az irodában – hogyan teremthető akusztikai kényelem egy bérelt helyiségben?

    Cikk

    Akusztika az irodában – hogyan teremthető akusztikai kényelem egy bérelt helyiségben?

    Zajproblémák az irodában? Tudd meg, hogyan hat a megfelelő akusztika a munkavégzés hatékonyságára, és ismerd meg azokat a bevált módszereket, amelyekkel egy bérelt irodai helyiségben is javítható a hangkörnyezet.
    • 21 September 2025
    • 11 percnyi olvasás
    Akusztika az irodában – hogyan teremthető akusztikai kényelem egy bérelt helyiségben?
  • Stratégiák az irodai fit-out költségek optimalizálására

    Cikk

    Stratégiák az irodai fit-out költségek optimalizálására

    Fedezd fel, hogyan csökkentheted a berendezési költségeket – a tudatos költségvetés-tervezéstől a modern technológiák és anyagok okos használatáig.
    • 19 September 2025
    • 6 percnyi olvasás
    Stratégiák az irodai fit-out költségek optimalizálására
  • Mi az a BMS? Az épületfelügyeleti rendszer működése és előnyei

    Cikk

    Mi az a BMS? Az épületfelügyeleti rendszer működése és előnyei

    A BMS a Building Management System rövidítése – egy intelligens épületirányítási rendszer. Fedezd fel, mi is ez pontosan, hogyan működik, és hogyan segíthet hatékonyabban üzemeltetni egy épületet. Olvass tovább!
    • 16 September 2025
    • 7 percnyi olvasás
    Mi az a BMS? Az épületfelügyeleti rendszer működése és előnyei
  • Kaució, vagy óvadék a kereskedelmi bérlet során. Mit kell tudnia a bérlőnek a biztosítékokról?

    Cikk

    Kaució, vagy óvadék a kereskedelmi bérlet során. Mit kell tudnia a bérlőnek a biztosítékokról?

    Tudj meg többet arról, hogy mi az a kaució, vagy óvadék a kereskedelmi bérletben, ismerd meg a biztosíték rendelkezésre álló formáit és a visszatérítés kulcsfontosságú feltételeit.
    • 15 September 2025
    • 8 percnyi olvasás
    Kaució, vagy óvadék a kereskedelmi bérlet során. Mit kell tudnia a bérlőnek a biztosítékokról?
Összes megtekintése

Kérdésed van az ajánlattal kapcsolatban?

Mondd el igényeid, és segítünk megtalálni a vállalatodra szabott irodát. Írj nekünk!

    Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és vonatkozik rá a Adatkezelési tájékoztató és a Google Szolgáltatási feltételek.